Předchozí měsícŘíjen 2017Následující měsíc
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Zaměření školky

V MŠ plánujeme podle školního vzdělávacího programu: "Čtyři lístky ke štěstí". Program je rozpracován do integrovaných bloků a tématických celků třídních vzdělávacích programů, které se řídí věkem dětí, jejich schopnostmi, zájmem dětí a jejich zaměřením. Denní příprava je pro učitelky samozřejmostí, nikoliv písemnou povinností.

Program je zaměřen na poznávání světa kolem nás v duchu lidských a etických hodnot, vytvoření základů celoživotního učení a budování sociálních vztahů, zvyšování zdravého sebevědomí, sebehodnocení a zdravé komunikace, které jsou nejlepší ochranou proti možné šikaně a závislostem.

Cílem vzdělávání je dovést dítě na konci jeho předškolního období k tomu, aby v rozsahu svých osobních předpokladů získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost. Základy pro zdravé sebevědomí a sebejistotu, schopnost být samo sebou, přizpůsobit se životu v sociální komunitě a přijmout určité morální hodnoty.

Našim hlavním cílem je vytvořit dětem takové prostředí, kde se budou cítit bezpečně a kde jsou respektovány, což jim umožňuje chovat se a vyvíjet  zcela přirozeně.

Filozofie programu

  • L - Láska ( naučit se mít rád sebe a svět ve kterém žiji)
  • I - Individualita  (tvoření vlastního úsudku a respektování názorů druhých)
  • S - Spolupráce (učit se spolupracovat s vrstevníky, ale i dospělými)
  • T - Tolerance  (učit se řešit konfliktní situace - hledat společné řešení, tolerovat názory druhých)
  • E- Emoce, Empatie (pojmenovat a zvládat svoje pocity, vcítit se do pocitu druhého) 
  • K- Kreativita (posilovat vlastní fantazii, sebevědomí a sebehodnocení)

Popis organizace a formy vzdělávání

Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytnou, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Všechny činnosti obsahují prvky hry a tvořivosti. Nejdůležitější pro nás je vytvoření pohody, bezpečí a důvěryhodného prostředí. Jednou ze stěžejních metod je používání komunikačního kruhu, který napomáhá budování vztahů na vzájemné úctě, důvěře a respektu. Zajímáme se o vztahy mezi dětmi. Snažíme se, aby děti neznaly stres, napětí a uměly se pomocí komunikativních dovedností vypořádat s problémy. Posláním komunikačního kruhu je navození prožitku a výměna informací, které se týkají našich postojů, pocitů a názorů.

Ve vzdělávání nabízíme nadstandardní aktivity:

zájmové kroužky (keramika) kurz plavání, výlety, exkurze, škola v přírodě, společné akce s rodiči.

Prostředky, které používáme

  • celkové pozitivní klima ve škole
  • partnerství s rodiči i dětmi
  • tvoření společných pravidel – Bezradník
  • možnost podívat se a pobýt ve škole
  • domluva o zvláštních potřebách dítěte
  • společné prožívání všech radostí

Integrované bloky ŠVP pro školní rok 2014/2015

  1. Hedvábné pavučiny
  2. Stříbrné tajemství
  3. Rej ledových vloček
  4. Duhová kulička
  5. Pohádkový les

Co ještě v naší školce nabízíme

  • pitný režim pro děti
  • odpolední spánek vychází z individuálních potřeb dětí
  • vzdělávání pomocí interaktivní tabule
  • v rámci cvičení je zařazována jóga pro děti (Včeličky, Berušky)
  • kulturní program dětí MŠ při vítání nových občánků na MěÚ
  • vytvarné tvoření v MC Tortuga 
  • plavecký výcvik předškolních dětí 
  • návštěva předškolních dětí v 1. třídě ZŠ; účast učitelek MŠ při zápisu dětí do ZŠ
  • logopedická poradna - log. asistentka, pí. učitelka Mýtová Ilona, logopedická preventistka Dana Michnová
  • účast ve výtvarných soutěžích
  • zápis nanečisto pro všechny předškolni děti
  • škola v přírodě 
  • slavnostní rozloučení s předškoláky na MěÚ Nymburk
  • podzimní, vánoční a jarní dekorativní vazba rodičů s dětmi
  • návštěva solné jeskyně
  • Vánoční zpívání na zahrádce MŠ, vánoční jarmark
  • zahradní slavnost s závěrečnou akademií dětí, pasování  prvňáčků
  • beseda s myslivci