V MŠ plánujeme podle školního vzdělávacího programu: "Čtyři lístky ke štěstí". Program je rozpracován do integrovaných bloků a tématických celků třídních vzdělávacích programů, které se řídí věkem dětí, jejich schopnostmi, zájmem dětí a jejich zaměřením. Denní příprava je pro učitelky samozřejmostí, nikoliv písemnou povinností.
Program je zaměřen na poznávání světa kolem nás v duchu lidských a etických hodnot, vytvoření základů celoživotního učení a budování sociálních vztahů, zvyšování zdravého sebevědomí, sebehodnocení a zdravé komunikace, které jsou nejlepší ochranou proti možné šikaně a závislostem.
Cílem vzdělávání je dovést dítě na konci jeho předškolního období k tomu, aby v rozsahu svých osobních předpokladů získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost. Základy pro zdravé sebevědomí a sebejistotu, schopnost být samo sebou, přizpůsobit se životu v sociální komunitě a přijmout určité morální hodnoty.
Našim hlavním cílem je vytvořit dětem takové prostředí, kde se budou cítit bezpečně a kde jsou respektovány, což jim umožňuje chovat se a vyvíjet zcela přirozeně.
Filozofie programu
- L - Láska ( naučit se mít rád sebe a svět ve kterém žiji)
- I - Individualita (tvoření vlastního úsudku a respektování názorů druhých)
- S - Spolupráce (učit se spolupracovat s vrstevníky, ale i dospělými)
- T - Tolerance (učit se řešit konfliktní situace - hledat společné řešení, tolerovat názory druhých)
- E- Emoce, Empatie (pojmenovat a zvládat svoje pocity, vcítit se do pocitu druhého)
- K- Kreativita (posilovat vlastní fantazii, sebevědomí a sebehodnocení)
Popis organizace a formy vzdělávání
Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytnou, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Všechny činnosti obsahují prvky hry a tvořivosti. Nejdůležitější pro nás je vytvoření pohody, bezpečí a důvěryhodného prostředí. Jednou ze stěžejních metod je používání komunikačního kruhu, který napomáhá budování vztahů na vzájemné úctě, důvěře a respektu. Zajímáme se o vztahy mezi dětmi. Snažíme se, aby děti neznaly stres, napětí a uměly se pomocí komunikativních dovedností vypořádat s problémy. Posláním komunikačního kruhu je navození prožitku a výměna informací, které se týkají našich postojů, pocitů a názorů.
Ve vzdělávání nabízíme nadstandardní aktivity:
zájmové kroužky (keramika) kurz plavání, výlety, exkurze, škola v přírodě, společné akce s rodiči.
Prostředky, které používáme
- celkové pozitivní klima ve škole
- partnerství s rodiči i dětmi
- tvoření společných pravidel – Bezradník
- možnost podívat se a pobýt ve škole
- domluva o zvláštních potřebách dítěte
- společné prožívání všech radostí
Integrované bloky ŠVP pro školní rok 2024/2025
- CHUŤ PODZIMU /září, říjen, listopad/
- DOTEKY ZIMY /prosinec, leden, únor/
- VŮNĚ JARA /březen, duben, květen/
- BARVY A TÓNY LÉTA /červen, červenec, srpen/
Co ještě v naší školce nabízíme
- Vzdělávání pomocí interaktivní tabule
- Kulturní program dětí MŠ při vítání nových občánků na MěÚ
- Plavecký výcvik předškolních dětí (AquaBella Poděbrady) - dle zájmu rodičů
- Logopedická poradna - log. prevence - paní učitelka Dana Michnová, Veronika Malá, Dis. - Logohrátky
- Environmentální výlety
- Účast ve výtvarných soutěžích
- Výlety, exkurze
- Divadelní představení v MŠ
- Fotografování dětí
- Zpívání s pianinem
- Světélkování ve školce II. - akce s rodiči
- Sv. Martin ve školce
- Mikulášská a vánoční nadílka
- Vánoční besídka v Hálkově divadle
- Beseda v městské knihovně pro všechny třídy
- Návštěva Rudolfina pro předškolní děti
- Karnevalový rej
- Vynášení Morany
- Návštěva předškolních dětí v 1. třídě ZŠ; účast učitelek MŠ při zápisu dětí do ZŠ
- Čarodějnický rej v MŠ
- Čarodějnické odpoledne s rodiči
- Slavíme svátek maminek a tatínků
- Škola v přírodě
- Slavíme den dětí
- Zahradní slavnost se závěrečnou akademií dětí, pasování prvňáčků
- Slavnostní rozloučení s předškoláky na MěÚ Nymburk
- Přespáníčko v MŠ
- Tajný výlet